Mautic: de toekomst van Marketing Automation

De toekomst van Marketing Automation


Acquia, het bedrijf van Drupal uitvinder Dries Buytaert, heeft het Marketing Automation platform Mautic gekocht.

Mautic is het flexibele Open Source alternatief op gesloten en dure alternatieven zoals Hubspot.

Een tijdje geleden hadden bedrijven nood aan "een website", wat nu een evidentie is. Vandaag de dag heb je als bedrijf veel meer nodig dan een website alleen, je wil een volledige digitale beleving aanbieden aan je klanten.

Het is onvoldoende om enkel een website te hebben met een contactformulier maar een klant heeft vandaag de dag een interactievere en gepersonaliseerdere aanpak nodig.

Mautic voorziet net zoals zijn concurrenten Hubspot, Adobe Marketo of Salesforce Marketing Cloud, marketing automation en campagne functies. Het onderscheid zich door:

  • gebruiksvriendelijker te zijn
  • 1 op 1 multi-channel contact met de klant
  • eenvoudigere integratie met andere systemen
  • lagere licentiekosten
  • een uniek overkoepeld systeem om grotere organisaties in meerdere landen of regio's te ondersteunen (Maestro)

Hier een korte demo van de mogelijkheden:

De combinatie van Drupal en Mautic is erg krachtig:

  • ze delen beiden de Open Source filosofie: alleen maar voordelen in vrijheid, flexibiliteit, snellere evolutie en groei
  • ze zijn gebouwd op dezelfde technologie, PHP en Symfony: zo kunnen dezelfde ontwikkelaars werken aan een echte geïntegreerde marketing oplossing

Voor grote organisaties die in meerdere landen of regio's actief zijn, heeft Mautic het unieke product Maestro. Dit is een overkoepelend systeem dat Mautic instanties van verschillende landen met elkaar kan verbinden.

Zo kan elk land zijn eigen marketing team hebben en eigen contactenlijst, maar kunnen bijvoorbeeld campagnes van het ene land naar het andere land worden overgebracht en nadien op hun succes vergeleken worden.

Wij zijn alvast heel enthousiast over Mautic en de kracht en combinatie met Drupal is ongezien!